sobota, 26 stycznia 2013

Gruszkowo-imbirowe muffiny z kruszonką z granoli.


Pamiętacie jeszcze tę śniadaniową muffinę? Obiecałam Wam wówczas przepis na nie, jednak z powodów niezależnych ode mnie wpis musiał być przesunięty w czasie. Dodałam więc przepis na granolę, która do tego wypieku zdecydowanie jest niezbędna i dziś dotrzymuję słowa, dzieląc się przepisem na (kolejne) najlepsze babeczki, które jadłam.
Słodkie muffinki z dużymi kawałkami gruszek świetnie komponują się z dodatkiem świeżego imbiru, limonka równoważy smaki i nadaje im delikatnego, kwaśnego pazura, a chrupiąca, słodka kruszonka (która dzięki granoli chrupie wyjątkowo!) dopełnia całości. Idealne :)

Muffiny upiekłam w wspólnej kuchni wraz z GinTomkiem oraz Mirabelką. Dziękuję i już pędzę zobaczyć, co Wy upichciliście :).


Imbirowo-gruszkowe muffiny z kruszonką
/24 sztuki/:

Muffiny:

  • 85 g mąki pszennej
  • 200 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • łyżka startej skórki limonki
  • 1-2 łyżki startego świeżego imbiru

  • 2 duże jajka
  • 40 g niesolonego masła 
  • 100 g cukru
  • 250 g jogurtu naturalnego
  • 3 gruszki 
  • 1/2 kubka naturalnej granoli
Kruszonka z granoli: 
  • kubek naturalnej granoli
  • 60 g mąki (dowolnej, użyłam pełnoziarnistej)
  • 50 g cukru
  • szczypta soli
  • 70 g miękkiego masła niesolonego

W misce wymieszać obydwie mąki, proszek do pieczenia, sól, skórkę z limonki oraz imbir. W osobnym naczyniu połączyć jajka, masło (roztopione i ostudzone), jogurt i cukier. Dodać do suchych składników, wymieszać, aż powstanie gładkie ciasto. Dodać pokrojone w kostkę gruszki oraz granolę. 
Przygotować kruszonkę: w misce wymieszać wszystkie suche składniki. Dodać masło i rozcierać palcami, aż powstanie kruszonka. Posypać nią muffiny i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piec przez 20 minut, następnie studzić przez 5 minut przy uchylonych drzwiczkach i dopiero wyciągnąć z piekarnika. 



Źródło przepisu: cookyourdream

14 komentarzy:

  1. Super pomysł z tą granolową kruszonką :) Ja też zrobiłam muffiny gruszkowo-imbirowe, ale z zupełnie innego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe z tą granolą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. imbirowe muszą fajnie smakować:D bo wyglądają boosko ;P

    OdpowiedzUsuń
  4. Musiały być przepyszne! Chętnie porwałabym nie jednaego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. :) Imbir+ gruszka= rewelacyjne połączenie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. super:) za mną chodzą te wtrawne ale zawsze coś staje na przeszkodzie....

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają świetnie. Właśnie tak spojrzałam na Wasze blogi i się dziwię, czemu jakieś podobne pomysły macie ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Z taką posypką to ja zawsze bardzo chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm ale pyszny smak muffinek ;d super !

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmm z gruszkami... brzmią i wyglądają tak smakowicie, że muszę koniecznie je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmmm pyszności, i do tego zdrowe :3

    OdpowiedzUsuń
  12. skąd czerpiesz te wszystkie wspaniałe przepisy?? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z książek kucharskich, blogów i stron kulinarnych lub własnej głowy :)

      Usuń

Spodobał Ci się przepis?
Skomentuj, będzie mi bardzo miło :).